torsdag 22 juli 2010

System eller bridge?

Då var man hemma från jobb.. härlig dag idag, jobbade 8:30 till 15:00 men hade inte den bästa starten. Vaknade 10 min innan jag skulle cykla hemifrån och samma sekund som jag sätter mig på cykeln börjar det ösregna! Härligt haha.. kom fram helt dyngsur till jobb.

Sitter o kollar runt lite på kameror.. är så osäker på vilken jag vill ha. Frågan är om man ska satsa på en systemkamera direkt, men orkar man då släpa runt den överallt? Eller ska man köpa sig en bridgekamera (inte lika bra som system men bättre än en vanlig digitalkamera). Jag har varit ute och tittat på båda, men har svårt för o bestämma mig.
Det står isf mellan dessa 3:


Sony A330 (systemkamera)

Nikon coolpix P100 (bridgekamera)

Sony DSC-HX1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar